dissabte, 22 de març del 2008

Menjar a Praga

Un dels grans pecats de Praga és... la Gola! quin fart de menjar i que bé!
Podríem dividir en 4 diferents tipus de llocs per menjar:
1er. Restaurants i cafès on pots menjar plats típics txecs (o de Bohèmia), on el colesterol raja a dojo i pots menjar carn de tot tipus. El que he repetit: estofat de bou a l'estil Goulash servit dins un cassoleta de... pa!
2on. Pizzeries, com a Catalunya, la cuina italiana executada per nadius txecs (en el nostre cas, catalans). Però que bones les pizzes i la pasta! compte, però, amb els plats, són molt grans.
3er. Quioscos de salsitxes, adornats per la marca Coca-Cola. Venen Bratwurst, salsitxes de Baviera i salsitxes normals, amb opció de posar-hi ceba. També fan filets arrebossats. Tot ho fas baixar amb refrescos americans o cervesa Pislen.
4rt. Restaurants de fast-food americà, entre els quals Kentucki i el McDonald's. Al primer ni m'hi vaig apropar, al segon, òbviament, sí.
Vaig escollir un entre la multitud de McDonald's que deuen fer de Praga una de les ciutats amb més restaurants d'hamburgueses per habitant. Al restaurant vaig poder tastar dues hamburgueses desconegudes per mi: la Big Cheese (res a dir) i la King Swiss, amb una empanada arrebossada de patata i ceba (molt centreeuropeu) entre l'hamburguesa i el formatge.
Del que vaig menjar, em quedo amb l'estofat goulash acompanyat d'un pa sense crosta, me'l vaig menjar en un restaurant del barri de Zizkov, de classe mitjana treballadora txeca. El restaurant està just al davant de l'estadi del club de futbol del barri. Ep! i tot amb música jazz de fons.